Varför? Denna blogg skapade jag som en del av skapelseprocessen av spelet Svärd & Trolldom. Jag ville dels dela med mig av den lilla skara intresserade som fanns men även bara i allmänhet skriva av mig och sedan kanske en dag kunna se tillbaka på hela arbetet.
Spelet Svärd & Trolldom är min vision av hur jag skulle vilja spela i den Hyboriska tidsåldern. Svärd & Trolldom är alltså min tolkning av världen och hur en bra spelmotor ska kunna lyfta, bära och skapa ramen för spelvärlden på ett tillfredsställande sätt. Vem vet, en dag kanske jag blir klar...
Istället för att börja med klassikern hur länge sedan det var man bloggade så tänker jag helt enkelt bara skriva att Svärd och Trolldom har gått in i en ny fas. Nämligen fas 2.0. Så vad har hänt?
1. Jag har byggt om reglerna. Nu baseras S&T på Fudgesystemet. 2. Färdigheterna har återvänt till S&T. 3. Det var väl typ allt.
Bara för att visa några av de förändringar jag gjort så bifogar jag det nya beta-formuläret.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar